Preşedintele raionului  Anenii  Noi anunţă concurs  pentru ocuparea  funcţiei  publice  vacante:

 Specialist  principal/ specialistă principală Serviciul Financiar

 Scopul funcţiei:

Asigurarea organizării corecte a evidenței contabile.

 Obiectivele  de bază:

  1. Evidența operațiunilor contabile ce prevede remunirarea muncii a Aparatului președintelui, secțiilor și direcțiilor Consiliului Raional, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
  2. Gestionarea dispozițiilor de personal și fiselor de personal.
  3. Întocmirea și prezentarea în termenii stabiliți a dărilor de seamă contabile.

      Coordonarea activității contabile și financiare prin elaborarea dărilor de

      seamă în programe  FMIS, E-docplat, e-alocatii, FISC md, 1C, BIT Genirator

Condiţii de participare la concurs:

-deţine cetăţenia Republicii Moldova;

— cunoaște limba română;

— are capacitate deplină de exerciţiu;

— nu a împlinit vârsta de 63 de ani;

— este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sânt stabilite cerinţe speciale de sănătate;

— are studiile superioare absolvite (de licenţă sau echivalente) necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;

— în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, inclusiv dintr‑o funcție publică cu statut special, conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b), din Legea 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

— în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;

— nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;

— nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

— nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate

— Cunoştinţe:  Computer, MC Office (Word, Excel, power- point) , internet,

program contabil 1C și BIT generator.

Dosarul  de concurs va conţine:
— Formularul de participare (formă tipică), cuprinzând experienţa relevantă pentru

postul respectiv;
— Copia buletinului de identitate;
— Copiile diplomei de studii şi a certificatului de calificare (după caz);
— Copia carnetului  de muncă sau extrasul din cont de la CTAS ca dovadă

documentară a experienţei de muncă anterioară;

— Certificat medical de confirmare  a faptului că este aptă, din punct de vedere al

stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice;

—  Cazier judiciar sau declarație pe propria ce atestă lipsa antecedentelor penale

nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;

-Declarația pe propria răspundere privind integritatea profesională ce atestă lipsa

înscrierii cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională.

   Data limită de depunere a  Dosarului de concurs —  12 februarie 2025, ora 17.00.

Dosarul de concurs se depune  la adresa:

MD 6501, or.Anenii Noi,

str. 31 August,4, et.II, bir.208

Serviciul resurse umane

Date de contact:  tel. 0265 2-37-20;  067133527;

Bibliografia concursului

  • Constituţia Republicii Moldova
  • Acte normative în domeniul serviciului public:
  • Legea nr. 158 /2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  • Legea nr. 25 / 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
  • Hotărîrea Guvernului nr.201 /2009 privind punerea în aplicare a prevederilor; Legii nr.158/ 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.

Acte normative în domeniul administraţiei publice  locale:

  • Legea nr. 436 / 2006 privind administraţia publică locală.

Acte normative în domeniul de specialitate:

    • Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
    • Legea nr.287/2017 contabilității și raportării financiare;
    • Ordinul MF nr. 172/2019 cu privire la modul de achitare şi evidență a plăților la bugetul public naţional prin sistemul trezorerial al Ministerului Finanţelor în anul 2020;
    • Ordinul MF nr. 187/2019 cu privire la modificarea Regulamentului privind administrarea Clasificatiei bugetare;
    • Ordinul MF nr. 216/2015 cu privire la aprobarea Planului de conturi contabile în sistemul bugetar şi a Normelor metodologice privind evidența contabilă și raportarea financiară în sistemul bugetar;
    • Ordinul MF nr. 208/2015 privind Clasificaţia bugetară;
    • Hotărârea de Guvern nr.500/1998 despre aprobarea Regulamentului
      privind casarea bunurilor uzate, raportate
      la mijloacele fixe.