ANUNȚ!

8 декабря 2023

 

Preşedintele raionului  Anenii  Noi,    anunță concurs pentru ocuparea  funcţiei  publice  vacante:

Secretar al Consiliului raional Anenii Noi

Scopul general al funcției:

Organizarea eficientă și asigurarea legalității activității Consiliului raional. 

Sarcinile de bază: 

  1. Organizarea activităţii Consiliului raional. Efectuarea lucrărilor de secretariat şi relaţii cu publicul, accesul la informaţie, legalitatea actelor normative emise de Consiliul raional.
  2. Asigurarea consultării publice a proiectelor de decizii cu caracter normativ ale Consiliului raional. Acordarea asistenţei metodice şi practice consilierilor raionali şi comisiilor de specialitate ale consiliului în organizarea activităţii lor. Eliberarea extraselor şi copiilor din orice act din arhiva Consiliului raional.
  3. Asigurarea remiterii autorităților și persoanelor intresate ale actelor emise de consiliul și președintele raionului, includerea acestora în Registrul de stat al actelor locale. Organizarea controlului executării deciziilor adoptate de Consiliul raional și dispozițiilor emise de Președintele raionului.
  4. Coordonarea activității Serviciului Administrație Publică, Serviciului Arhivă.
  5. Chestiunile legate de organizarea alegerilor parlamentare și locale, referendumurilor, problemelor cultelor, întocmirii documentelor pentru decorare, eliberării copiilor și extraselor din acte emise de Consiliul raional și președintele raionului.
  6. În caz de necesitate, reprezintă legalitatea deciziilor Consiliului raional în instanța de judecată.

Condiții de bază de participare la concurs:

  1. deţine cetăţenia Republicii Moldova;
  2. posedă limba de stat și limba de comunicare interetnică;
  3. are capacitate deplină de exerciţiu;
  4. nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
  5. este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical, eliberat de instituţia medicală abilitată;
  6. are studii superioare absolvite, licențiat al unei facultăți (secții) de drept și experiență de activitate în serviciul public de cel puțin 5 ani;
  7. în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea nr. 158/2008 sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  8. nu este privată de dreptul de a ocupa o funcţie publică, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive;
  9. nu are interdicţia de a ocupa o funcţie publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorităţii Naţionale de Integritate;
  10. nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
  11. are abilităţi de utilizare a computerului.

Condiții specifice de participare la concurs:

  • cunoașterea legislației în domeniu;
  •  studii în domeniul juridic;
  • cunoașterea modului de funcționare a unei autorități publice;
  • abilități profesionale: lucru cu informația, actele legislative și normative, planificare, organizare, analiză și sinteză, elaborarea documentelor, argumentare, prezentare, instruire, soluționare de probleme, comunicare, eficiență;
  • aptitudini personale: competență managerială, diplomație, seriozitate, responsabilitate, punctualitate, creativitate, spirit de inițiativă, capacitate de adaptare sporită, tendință spre dezvoltare profesională continuă, receptivitate la idei noi;
  • abilități aprofundate de utilizare a computerului, imprimantei, scaner-ului, fax-ului; cunoștințe de operare la computer cu programele: MC Office (Word, Excel, power- point), internet.

 

Documente ce urmează a fi prezentate:

  • formularul de participare la concurs;
  • copia buletinului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
  • documente ce atestă experienţa de pregătire profesională (copia carnetului de muncă sau extrasul din cont de la CTAS ca dovadă a experienţei de muncă anterioare, certificate privind activitatea profesională desfăşurată sau alte documente confirmative);
  • certificatul medical despre starea sănătăţii;
  • cazierul judiciar.

Bibliografia concursului:

  • Constituţia Republicii Moldova din 29 iulie 1994;
  • Legea nr. 436 din 28 decembrie 2006 privind administrația publică locală;
  • Legea nr. 768 din 02 februarie 2000 privind statutul alesului local;
  • Legea nr. 457 din 14 noiembrie 2003 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind constituirea și funcționarea consiliilor locale și raionale;
  • Legea nr. 239 din 13 noiembrie 2008 privind transparența în procesul decizional;
  • Legea nr. 158 din 04 iulie 2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
  • Legea nr. 25 din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită  a funcționarului public;
  • Legea nr. 133 din 17 iunie 2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
  • Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116 din 19 iulie 2018;
  • Legea nr. 435 din 28 decembrie 2006 privind descentralizarea administrative;
  • Legea nr. 764 din 27 decembrie 2001 privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova;
  • Legea nr. 100 din 22 decembrie 2017 cu privire la actele normative;
  • Legea nr. 982 din 11 mai 2008  cu privire la accesul la informație;
  • Legea  nr. 199 din 16 iulie 2010 cu privire la statutul persoanelor cu funcții de demnitate publică;
  • Hotărîrea de Guvern nr. 201 din 11 martie 2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158 din 04 iulie 2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public.

Documentele de participare la concurs urmează a fi depuse personal,  la adresa: MD 6501, or.Anenii Noi

       str. Piața 31 August 1989,4,  et.II, bir.208

      Serviciul resurse umane: Olga MORARI — șefă Serviciu
Date de contact:  tel./fax  0(265) 2-37-20

e-mail: consiliul_aneni@mail.ru

Data limită de depunere a  Dosarului de concurs —  05.01.2024, ora 17:00.