Consiliul Raional
Consiliul raional Anenii Noi anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei de
Șef/șefă a/al Instituției Medico-Sanitare Publice Centrul de Sănătate Anenii Noi
(termen – 5 ani);
Condiţiile de participare la concurs:
- deține cetățenia Republicii Moldova sau/și cetățenia altui stat, cu condiția
domicilierii pe teritoriul Republicii Moldova;
- deține o diplomă de medic specialist;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are capacitate deplină de exercițiu și este apt din punct de vedere medical;
- nu are antecedente penale;
- are cel puțin 3 ani vechime în muncă în cadrul unor instituții de asistență
medicală primară;
- nu a atins vârsta de 63 de ani ;
- nu are sancțiuni disciplinare;
- nu are interdicție de a ocupa anumite funcții.
La înscrierea pentru concurs, candidații depun personal/prin poștă/prin e-mail dosarul de concurs, care include următoarele:
- cererea de participare la concurs, cu menționarea postului solicitat;
- copia actului dc identitate;
- copia diplomei de studii universitare de licență de medic și studii postunversitare;
- copiile altor diplome de studii dacă sunt relevante — studii superioare de master, doctorat, postdoctorat, precum și anexele la diplome, instruiri relevante funcției, după caz;
- copia certificatului de căsătorie sau copiile documentelor care atestă schimbarea numelui (după caz);
- actele care atestă vechimea în muncă a candidatului;
- curriculum vitae;
- proiectul planului strategic de dezvoltare a instituției pentru următorii 5 ani, realizat de candidat;
- scrisoarea de motivare personală pentru ocuparea funcției de conducător al instituției medico-sanitare publice;
- adeverința medicală care atestă starea de sănătate corespunzătoare;
- declarația pe propria răspundere că nu are antecedente penale și că nu a fost atras la răspundere penală;
- declarația pe propria răspundere că nu are sancțiuni disciplinare sau adeverință de la angajator;
- declarația de integritate pe propria răspundere privind lipsa conflictelor de interese și existența rudelor și afinilor până la gradul al IV-lea inclusiv (părinte, frate/soră, bunic/bunică, nepot/nepoată. unchi/mătușă, soțul/soția, copilul, concubinul/concubina), care sunt angajați în instituția medico-sanitară publică pentru care a fost anunțat concurs și privind lipsa relației de rudenie cu persoanele responsabile ale fondatorului acesteia, conform modelului aprobat de Ministerul Sănătății și publicat pe pagina sa web oficială;
- declarația pe propria răspundere a candidatului că proiectul strategic de dezvoltare a instituției este realizat integral de către acesta.
Copiile documentelor prezentate sânt autentificate notarial sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a confirma veridicitatea lor.
Concursul va cuprinde următoarele etape:
- Evaluarea dosarelor candidaților și luarea deciziei cu privire la admiterea/neadmiterea lor;
- Evaluarea proiectului planului strategic de dezvoltare a instituției pentru următorii
5 ani;
- Interviul, în baza competențelor determinate de către Ministerul Sănătății.
Notă: Concursul se va desfășura în strictă conformitate cu Regulamentul
privind numirea în funcție pe bază de concurs a șefilor instituțiilor medico-sanitare publice Centrul de Sănătate, aprobat prin Ordinul Ministerului Sănătății nr.438 din 17 mai 2024, cu modificările ulterioare.
Data limită de depunere a dosarului – 09.10.2024, ora 17:00 la adresa:
Consiliul raional Anenii Noi, str. Piața 31 August 1989,4, biroul 208.
Persoana responsabilă de recepționarea dosarelor și furnizarea informațiilor suplimentare referitor la organizarea concursului:
— dna Morari Olga, șefă Serviciul resurse umane
— tel: 0265 2 37 20
— e-mail: consiliul@anenii-noi.md
Consiliul raional Anenii Noi anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei de
Șef/șefă a/al Instituției Medico-Sanitare Publice Centrul de Sănătate Anenii Noi (termen – 5 ani);
Condiţiile de participare la concurs:
- deține cetățenia Republicii Moldova sau/și cetățenia altui stat, cu condiția
- domicilierii pe teritoriul Republicii Moldova;
- deține o diplomă de medic specialist;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are capacitate deplină de exercițiu și este apt din punct de vedere medical;
- nu are antecedente penale;
- are cel puțin 3 ani vechime în muncă în cadrul unor instituții de asistență medicală primară;
- nu a atins vârsta de 63 de ani ;
- nu are sancțiuni disciplinare;
- nu are interdicție de a ocupa anumite funcții.
La înscrierea pentru concurs, candidații depun personal/prin poștă/prin e-mail dosarul de concurs, care include următoarele:
- cererea de participare la concurs, cu menționarea postului solicitat;
- copia actului dc identitate;
- copia diplomei de studii universitare de licență de medic și studii postunversitare;
- copiile altor diplome de studii dacă sunt relevante — studii superioare de master, doctorat, postdoctorat, precum și anexele la diplome, instruiri relevante funcției, după caz;
- copia certificatului de căsătorie sau copiile documentelor care atestă schimbarea numelui (după caz);
- actele care atestă vechimea în muncă a candidatului;
- curriculum vitae;
- proiectul planului strategic de dezvoltare a instituției pentru următorii 5 ani, realizat de candidat;
- scrisoarea de motivare personală pentru ocuparea funcției de conducător al instituției medico-sanitare publice;
- adeverința medicală care atestă starea de sănătate corespunzătoare;
- declarația pe propria răspundere că nu are antecedente penale și că nu a fost atras la răspundere penală;
- declarația pe propria răspundere că nu are sancțiuni disciplinare sau adeverință de la angajator;
- declarația de integritate pe propria răspundere privind lipsa conflictelor de interese și existența rudelor și afinilor până la gradul al IV-lea inclusiv (părinte, frate/soră, bunic/bunică, nepot/nepoată. unchi/mătușă, soțul/soția, copilul, concubinul/concubina), care sunt angajați în instituția medico-sanitară publică pentru care a fost anunțat concurs și privind lipsa relației de rudenie cu persoanele responsabile ale fondatorului acesteia, conform modelului aprobat de Ministerul Sănătății și publicat pe pagina sa web oficială;
- declarația pe propria răspundere a candidatului că proiectul strategic de dezvoltare a instituției este realizat integral de către acesta.
Copiile documentelor prezentate sânt autentificate notarial sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a confirma veridicitatea lor.
Concursul va cuprinde următoarele etape:
- Evaluarea dosarelor candidaților și luarea deciziei cu privire la admiterea/neadmiterea lor;
- Evaluarea proiectului planului strategic de dezvoltare a instituției pentru următorii 5 ani;
- Interviul, în baza competențelor determinate de către Ministerul Sănătății.
Notă: Concursul se va desfășura în strictă conformitate cu Regulamentul
privind numirea în funcție pe bază de concurs a șefilor instituțiilor medico-sanitare publice Centrul de Sănătate, aprobat prin Ordinul Ministerului Sănătății nr.438 din 17 mai 2024, cu modificările ulterioare.
Data limită de depunere a dosarului – 06.09.2024, ora 17:00 la adresa:
Consiliul raional Anenii Noi, str. Piața 31 August 1989,4, biroul 208.
Persoana responsabilă de recepționarea dosarelor și furnizarea informațiilor suplimentare referitor la organizarea concursului:
— dna Morari Olga, șefă Serviciul resurse umane
— tel: 0265 2 37 20
— e-mail: consiliul@anenii-noi.md
Preşedintele raionului Anenii Noi anunță concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante:
șef/ șefă Direcția Educație Anenii Noi
Informaţia privind condiţiile de desfăşurare a concursului este plasată pe panoul informaţional, pagina de facebook şi pe pagina web a Consiliului raional: www.anenii-noi.md
-Scopul general al funcţiei:
Organizează și conduce activitatea Direcției Educație, exercitând prerogative de putere publică în sistemul de învățământ din raion.
Sarcinile de bază:
- Organizarea și conducerea activității Direcției Educație, exercitarea prerogativelor de putere publică în sistemul de învățământ din raion;
- Asigurarea aplicării prevederilor Codului Educației, a tuturor actelor normative care reglementează problemele din învățământ sau din alte domenii (cu aplicabilitate în învățământ).
- Dezvoltarea și asigurarea funcționalității bazei didactico-materiale din instituțiile de învățământ, fundamentarea judicioasă a rețelei de învățământ, asigurarea condițiilor optime desfășurării procesului de instruire și educație.
- Elaborarea, fundamentarea Proiectului de dezvoltare a învățământului în teritoriul administrat, realizarea misiunii și viziunii asumate de Direcția Educație.
- Eficientizarea activității de control și îndrumare desfășurată de structurile interne ale direcției, elaborarea măsurilor de optimizare a procesului de învățământ.
- Răspunderea de întreaga activitate educațională din raion.
Condiţiile de participare la concurs:
- Deține cetățenia Republicii Moldova;
- cunoaște limba română;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- la data expirării termenului de depunere a dosarelor, nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată;
- are studii de master sau superioare pre-Bologna;
- în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale (manifestări de corupție);
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
- nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate;
- în privința sa nu este instituită o măsură de ocrotire judiciară;
- are experiență de cel puţin 5 ani într-o funcție de conducere în sistemul educațional sau cel puțin 5 ani într-o funcție de execuție în cadrul organului local de specialitate;
- corespundere criteriului de integritate;
- întrunește cerinţele specifice minime pentru ocuparea respectivei funcţii, stabilite în Clasificatorul unic al funcţiilor publice, aprobat prin Legea nr. 155/2011.
Persoanele interesate depun dosarul de concurs nu mai târziu de data 10 septembrie 2024, ora 17.00, care va conține:
- Cererea de participare la concurs, al cărei model este prevăzut în Anexa nr. 1 din Ordinul MEC nr. 109/2024;
- Copia buletinului de identitate;
- Copia/copiile actului/actelor de studii;
- Curriculum vitae;
- Copiile actelor care atestă vechimea în activitate a candidatului;
- Cazierul judiciar sau declarația pe propria răspundere;
- Programul de dezvoltare a sistemului educațional din raion, elaborat pentru 4 ani se va expune pe maximum 10 file.
Notă: Cazierul judiciar va fi prezentat şi anexat la dosarul de concurs în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care candidatul a fost declarat învingător al concursului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Dosarul de concurs se depune la adresa:
MD 6501, or.Anenii Noi,
str. 31 August,4, et.II, bir.208
Serviciul resurse umane
Olga Morari
Date de contact: tel./fax 0265 2-37-20
e-mail: consiliul_aneni@mail.ru , consiliul@anenii-noi.md
Bibliografia concursului:
Domeniul I Managementul sistemului educațional (strategic și organizațional)
- Codul educației al Republicii Moldova nr.152/2014;
- Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018;
- Legea nr.148/2023 privind accesul la informațiile de interes public;
- Hotărârea Guvernului nr.1042/2023 cu privire la Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică;
- Hotărârea Guvernului nr. 601/2020 cu privire la aprobarea Conceptului Sistemului informațional de management în educație;
- Cadrul de Referință al Curriculumului Național, aprobat prin ordinul ministrului nr.432/2017;
- Codul de etică al cadrului didactic, aprobat prin ordinul ministrului nr.861/2015;
- Ordinul Ministerului Educației și Cercetării nr.1699/2023 cu privire la eficientizarea procesului de raportare și completare a documentației școlare în învățământul general;
- Regulamentul-cadru cu privire la funcționarea consiliului de administrație al instituției de învățământ general, aprobat prin ordinul MEC nr.269/2020;
- Ordinul MEC nr.1074/2019 cu privire la unele acțiuni de prevenire și combatere a fenomenului plăților informale în sistemul educațional;
- Procedura de organizare instituțională și de intervenție a lucrătorilor instituțiilor de învățământ în cazurile de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului, aprobată prin ordinul MEC nr.77/2013;
- Raportul cu privire la evidența sesizărilor privind cazurile suspecte de abuz, bullying, neglijare, exploatare, trafic, aprobat prin ordinul MEC nr. 1168/2022;
- Metodologia de aplicare a Procedurii de organizare instituţională şi de intervenţie a lucrătorilor instituţiilor de învățământ preuniversitar în cazurile de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului, aprobată prin ordinul MEC nr.858/2013;
- Regulamentul privind comunicarea între instituțiile de învățământ și mass-media în cazurile care se referă la copii, aprobat prin ordinul MEC nr.60/2014;
- Ghidul metodologic de guvernanță democratică a școlii în Republica Moldova, aprobat prin ordinul MEC nr.1643/2023;
- Standardele de calitate pentru instituțiile de învățământ primar şi secundar general din perspectiva școlii prietenoase copilului, aprobate prin ordinul MEC nr.970/2013;
- Reglementări și proceduri specifice pentru evaluarea și certificarea elevilor cu cerințe educaționale speciale incluși în instituțiile de învățământ general obligatoriu, aprobate prin ordinul MEC nr.330/2014;
- Instrucțiunea privind procedurile specifice de examinare a elevilor cu cerințe educaţionale speciale, aprobată prin ordinul MEC nr.156/2015;
- Regulamentul-cadru al Comisiei multidisciplinare intrașcolare din instituția de învățământ primar, secundar, ciclul I și II, aprobat prin ordinul MEC nr.683/2019;
- Metodologia de organizare și funcționare a Centrului de resurse pentru educația incluzivă din instituția de învățământ preuniversitar, aprobată prin ordinul MEC nr.100/2015;
- Instrucțiunea de organizare a învățământului la domiciliu, aprobată prin ordinul MEC 98/2015.
Domeniul II
Managementul curriculumului, organe locale de specialitate în domeniul învățământului
- Codul educației al Republicii Moldova nr.152/2014;
- Legea nr.330/1999 cu privire la cultura fizică și sport;
- Regulamentul privind activitățile de susținere a elevilor capabili de performanțe înalte în învățământul general, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1002/2023;
- Cadrul de Referință al Curriculumului Național, aprobat prin ordinul MEC nr.432/2017;
- Regulamentul-tip de organizare și funcționare a instituțiilor de învățământ primar și secundar, ciclul I și II, aprobat prin ordinul MEC nr. 235/2016;
- Regulamentul privind evaluarea şi notarea rezultatelor învățării, promovarea şi absolvirea în învăţământul primar şi secundar, aprobat prin ordinul MECnr.70/2020;
- Metodologia privind evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar, clasele IIV, aprobată prin ordinul MEC nr.1468/2019;
- Regulamentul cu privire la examenul național de bacalaureat, aprobat prin ordinul MEC nr.47/2018;
- Regulamentul cu privire la examenele naționale de absolvire a gimnaziului, aprobat prin ordinul MEC nr.48/2018;
- Metodologia de organizare și desfășurare a testării naționale în învățământul primar, aprobată prin ordinul MEC nr.1572/2018;
- Cadrul de referinţă al educaţiei timpurii din Republica Moldova, aprobat la Consiliul Naţional pentru Curriculum, ordinul MEC nr.1592/2018;
- Regulamentul-tip al instituției de educație timpurie, aprobat prin ordinul MEC nr.254/2017.
Domeniul III
Managementul resurselor umane
- Codul muncii al Republicii Moldova nr.154/2003;
- Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- Legea integrității nr.82/2017;
- Lege nr.133/2016 privind declararea averii și intereselor personale:
- Legea nr.229/2010 privind controlul financiar public intern.
Domeniul IV
Managementul resurselor financiare
- Codul educației al Republicii Moldova nr.152/2014;
- Codul muncii al Republicii Moldova nr.154/2003;
- Legea nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
- Hotărârea Guvernului nr. 868/2014 privind finanțarea în bază de cost standard per elev a instituțiilor de învățământ primar și secundar general din subordinea autorităților publice locale de nivelul al doilea;
- Hotărârea Guvernului nr. 1231/2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
- Hotărârea Guvernului nr. 969/2018 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea compensațiilor bănești anuale personalului de conducere şi didactic din instituțiile de învățământ general public;
- Hotărârea Guvernului nr. 234/2005 cu privire la alimentarea elevilor.
Rezultatele concursului pentru ocuparea funcţiei de
Șef al Instituției Medico-Sanitare Publice Centrul de Sănătate Anenii Noi,
desfășurat de Comisia de concurs pentru ocuparea funcției vacante:
Proces Verbal nr. 04 din 20.05.2024 al Comisiei de concurs
pentru ocuparea funcției vacante de Șef al IMSP CS Anenii Noi
Consiliul raional Anenii Noi anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei de
Șef al Instituției Medico-Sanitare Publice Centrul de Sănătate Anenii Noi
(termen – 5 ani);
Condiţiile de participare la concurs:
1. Cetăţean al Republicii Moldova;
2. Domiciliul permanent în Republica Moldova;
3. Studii superioare de licență și postuniversitare medicale;
4. Studii de masterat în managementul sănătății publice/management organizațional / administrare este un avantaj;
5. Cunoaște limba română, scris și vorbit;
6. Capacitate deplină de exerciţiu;
7. Starea de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de unitățile sanitare abilitate;
8. Lipsa antecedentelor penale;
9. Vechimea în muncă în domeniu de cel puțin 5 ani pentru Instituțiile Medico-Sanitare Publice Centre de Sănătate;
10. Neatingerea vârstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limita de vârstă.
Dosarul de participare la concurs va include:
1. Cererea de participare la concurs, cu menționarea postului solicitat;
2. Copia actului de identitate;
3. Copiile diplomelor de studii universitare de licență, master, doctorat, postdoctorat, precum și anexele la diplome, după caz;
4. Copiile altor acte care atestă efectuarea unor specializări sau instruiri;
5. Copia conformă cu originalul a carnetului de muncă sau o adeverință care atestă vechimea în muncă și, după caz, în specialitate;
6. Declarația pe propria răspundere a lipsei antecedentelor penale ce ar servi drept incompatibilitate cu funcția pentru care candidează sau cazierul judiciar eliberat de organele competente;
7. Adeverința medicală care atestă starea de sănătate corespunzătoare;
8. Curriculumul vitae (CV);
9. Copia certificatului de căsătorie sau copiile documentelor care atestă schimbarea numelui (după caz);
10. Lista cu datele de contact ale ultimilor 3 angajatori și recomandări de la aceștia (după caz).
11. Copiile documentelor prezentate sânt autentificate notarial sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a confirma veridicitatea lor.
Etapele concursului:
1. Evaluarea dosarelor;
2. Evaluarea competențelor profesionale;
3. Evaluarea proiectului de dezvoltare a instituției pe termen de 5 ani;
4. Interviul.
Data limită de depunere a dosarului – 25.04.2024 la adresa:
Consiliul raional Anenii Noi, str. Piața 31 August 1989,4, biroul 208.
Persoana responsabilă de recepționarea dosarelor și furnizarea informațiilor suplimentare referitor la organizarea concursului:
— dna Morari Olga, șefă Serviciul resurse umane
— tel: 0265 2 37 20,
— e-mail: consiliul_aneni@mail.ru